طرح توجیهی با کامفار | آموزش نرم افزار کامفار COMFAR
مطالعات سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ، معدنی و خدماتی

تدوین طرح توجیهی، ارزیابی مالی و اقتصادی پروژه ها با کامفار

قبل از هر گونه اقدام برای پروژه ها باید از توجیه پذیر بودن آن مطمعن شد.

باشگاه حل مسئله صنایع و توسعه آموزش وارسته افتخار دارد متخصصان ارشد و با تجربه رشته‌های فنی و مهندسی از قبیل مهندسی صنایع، دکتری اقتصاد، تحلیل گران آمار، خبره های حسابداری، مدیریت فرآیند و تکنولوژی را در مجموعه خود جهت تسهیل و سرعت بخشیدن به انجام درخواست شرکتها ، سازمانها و بانکها به منظور بررسی و تحلیل توجیه پذیری طرحها و پروژه ها گرد هم آورده است تا به صورت تخصصی در تدوین طرح توجیهی، ارزیابی مالی و اقتصادی پروژه ها با کامفار فعالیت نمایند. با باشگاه همراه باشید.

آیا نرم افزار کامفار راهگشاست؟

از کجا بدانیم پروژه سودآوری دارد

ارزیابی مالی و اقتصادی طرح چقدر کاربردی است؟

حوزه های مطالعاتی در امکانسنجی

الزامات تدوین طرح توجیهی

وضعیت فعلی بازار – مطالعات فرصت – تحلیل رقابت – بازار هدف – مکانیابی و …
شناسایی فنی محصول-درخت محصول- نمودار OPC – روشهای تولید و…
برآورد سرمایه گذاری ثابت طرح – هزینه های تولید – سرمایه در گردش و …
PP – DR – IRR – NPV – BEP – قیمت تمام شده محصول- نرخ تنزیل – تحلیل حساسیت

UNIDO

ارائه دهنده اصلی نرم افزار کامفار

یونیدو یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد مستقر در وین که هدف اصلی این سازمان ارتقا و تسریع توسعه صنعتی در کشور های در حال توسعه یا اقتصاد های در حال گذار و توسعه روابط صنعتی بین المللی می باشد.

Feasibility Study

امکانسنجی

Feasibility Study

طرح توجیهی ، امکانسنجی یا بعبارتیFeasibility Study برای تمامی کسب و کارها قبل از شروع رسمی و اجرا مورد نیاز است تا با چشمانی باز و بصیرت کامل نسبت به اجرایی نمودن طرحها و ایده ها اقدام نمود.

مطالعه امکان سنجی یا همان طرح توجیهی صرفاً تحلیل و ارزیابی قابلیت عملی بودن یک طرح یا پروژه پیشنهادی است. این امر با تجزیه و تحلیل عوامل فنی، اقتصادی، قانونی، عملیاتی و امکان سنجی زمانی انجام می شود. همانطور که از نامش پیداست، شما می‌پرسید، “آیا این امکان پذیر است؟” به عنوان مثال، آیا برای انجام آنچه پیشنهاد می کنید، فناوری را دارید یا می توانید ایجاد کنید؟ آیا افراد، ابزار و منابع لازم را در اختیار دارید؟ و آیا این پروژه میزان نرخ بازگشت سرمایه ROI مورد انتظار شما را به دست خواهد آورد؟

کامفار

Comfar 3

COMFAR تجزیه و تحلیل کوتاه مدت و بلندمدت پیامدهای مالی و اقتصادی را برای پروژه های صنعتی و غیر صنعتی تسهیل می کند. COMFAR با راهنماها، مواد آموزشی و نرم افزارهای مرتبط برای شناسایی و آماده سازی پروژه همراه است.

Comfar

اهمیت بکار گیری کامفار در طرحها

Comfar به دلیل مزایای گسترده و تطبیق پذیری آن، ابزاری ضروری برای مشاغل در تمام بخش ها است. این نرم افزار تجزیه و تحلیل مالی جامع و قابلیت های مدیریت پروژه را برای مشاغل بدون در نظر گرفتن اندازه یا پیچیدگی آنها ارائه می دهد. این نرم افزار به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ریسک‌ها و فرصت‌های بالقوه را شناسایی کنند، برنامه‌های مالی دقیقی را توسعه دهند و بر پیشرفت و تأثیر پروژه‌های خود نظارت کنند. Comfar همچنین امکان ارزیابی کارآمد پروژه را فراهم می کند و به کسب و کارها کمک می کند تا با ارائه داده های قابل اعتماد برای تجزیه و تحلیل، تصمیمات سرمایه گذاری آگاهانه ای اتخاذ کنند. علاوه بر این، رابط کاربر پسند و ویژگی‌های انعطاف‌پذیر Comfar، سهولت استفاده و سفارشی‌سازی را برای رفع نیازهای منحصر به فرد کسب‌وکار تضمین می‌کند. از این رو، کسب و کارها می توانند برای بهبود مدیریت مالی، کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری به Comfar تکیه کنند. بنابراین، برای هر کسب و کاری بسیار مهم است که Comfar را در جعبه ابزار مدیریت مالی خود ادغام کند تا در محیط رقابتی تجاری امروز پیشتاز بماند.
امکانسنجی طرحهای توجیهی

کامفار برای کدام سازمان یا شرکت مناسب است؟

COMFAR (مدل کامپیوتری برای تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی امکان‌سنجی) یک بسته نرم‌افزاری است که توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) برای ارزیابی پروژه‌های صنعتی توسعه یافته است. این نرم افزار توسط سازمان های مختلفی مانند سازمان های دولتی، بانک های توسعه چند جانبه و شرکت های خصوصی برای انجام مطالعات امکان سنجی، ارزیابی پروژه ها و ارزیابی سرمایه گذاری استفاده می شود. چندین شرکت در صنایع مختلف از COMFAR برای تجزیه و تحلیل مالی و فرآیندهای تصمیم گیری خود استفاده می کنند. برخی از نمونه‌های شرکت‌هایی که از COMFAR استفاده می‌کنند شامل شرکت‌های نفت و گاز برای پروژه‌های اکتشاف و تولید، شرکت‌های معدنی برای پروژه‌های استخراج مواد معدنی و شرکت‌های تولید برق برای پروژه‌های انرژی است. سایر صنایعی که از COMFAR استفاده می کنند عبارتند از تولید، حمل و نقل و تجارت کشاورزی. به طور کلی، COMFAR یک ابزار همه کاره است که شرکت ها می توانند از آن برای ارزیابی پروژه های خود و اتخاذ تصمیمات آگاهانه سرمایه گذاری استفاده کنند.

همین حالا برای دریافت جلسه مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید